TNI:n historia

Ikivanha viisaus kohtaa nykyaikaisen tutkimuksen

90-luvun alkupuolella elintarviketutkija John Wadsworth sai paketin ystävältään Tahitilta. Paketti sisälsi maistiaisen hedelmästä, josta hän ei ollut koskaan aikaisemmin kuullut. Hedelmää kutsuttiin noniksi.

John, josta myöhemmin tuli yksi Tahitian Noni Internationalin perustajista oli etsinyt kasveja ja luonnonaineita, joista hän voisi kehittää uusia terveystuotteita. Hänen huomionsa kiinnittyi tähän erikoiseen hedelmään jota hän alkoi tutkia tarkemmin. Hän kuunteli ihmisiä, jotka kertoivat nonihedelmän historiasta ja sen käytöstä vuosisatojen ajan. Oppiessaan enemmän nonihedelmän jännittävästä historiasta käsitti hän nopeasti sen arvon nykypäivän ruokavaliollemme.

Tuloksena syntyi ennennäkemätön tuote Tahitian Noni™ Original (aikaisemmin TAHITIAN NONI™ Juice). Julkistaessamme tuotteen, maailman ensimmäisen nonituotteen, meille tuli visio, halu ja toive levittää sanomaa nonin eduista koko maailmalle.

Suoramyynnin voima

John Wadsworthilla oli jo aikaisessa vaiheessa visio levittää tietoa nonihedelmän hyödyistä ympäri maailmaa. John ja hänen liikekumppaninsa valitsivat myyntikanavaksi suoramyynnin, koska tämä muoto on todella tehokas. Suoramyynnin voima perustuu ihmisten kokemuksiin tuotteesta, koska tyytyväiset ja sitoutuneet ihmiset jakavat mielellään innostuneisuuttaan muille ihmisille.

Miljoonat ihmiset jakavat nyt Johnin vision nonin maailmanvalloituksesta. Tämän ansiosta TNI on myös yksi suurimmista menestystarinoista terveys- ja hyvinvointiteollisuudessa. Vuodesta 1996 lähtien, jolloin yritys perustettiin, on sillä ollut uskomaton kasvuvauhti. Vuosittaiset myyntiluvut liikkuvat sadoissa miljoonissa dollareissa. Tahitian Noni™ Original on jatkuvasti myyntimenestys. Tämän lisäksi Tahitian Noni International on kehittänyt lukuisia muita tuotteita, joissa noni on pää ainesosa. Tämä näyttää nonihedelmän uskomattoman potentiaalin.

1993
Elintarviketutkija John Wadsworth matkustaa Tahitille tutustuttuaan tohtori Heinicken tutkimuksiin. Hän varmistaa, että noni-hedelmää on saatavissa riittävästi kaupallista käyttö varten. Hän tapaa paikallisia asukkaita ja hallituksen edustajia sekä tutkii historiallisia asiakirjoja kirjastoissa. Hän huomaa, että muinaiset väitteet pitävät paikkansa. Kaikkien tutkimustulosten mukaan nonilla on hämmästyttävät mahdollisuudet.

1996
Elintarviketieteen osaaminen, teollisuudesta saatu kokemus sekä liiketoiminta- ja markkinointivaisto muodostavat perustan vallankumoukselliselle uudelle yritykselle. Sen nimi on Tahitian Noni International.

1997
Tahitian Noni International yltää ensimmäisen toimintavuotensa aikana 33 miljoonan dollarin myyntiin. Kansainvälinen laajentuminen alkaa.

2000
Tahitian Noni Internationalin perustajat tapaavat Ranskan Polynesian hallituksen edustajat ja allekirjoittavat sopimuksen, joka tuo maahan uusia työpaikkoja ja merkittävän investoinnin.

2001
Tahitian Noni International pääsi sijalle 26 Inc. Magazine -lehden Yhdysvaltojen 500 nopeimmin kasvavan yksityisen yrityksen luettelossa. Yrityksen uusi 14000 neliömetrin pääkonttori avataan Utahin Provossa.

2002
Itsenäinen markkinatutkimusyritys Griffin Hill toteaa tutkimuksessaan, että Tahitian Noni International kuuluu Yhdysvaltojen nopeimmin kasvavien yksityisten yritysten joukkoon, ja koko maailmanhistorian aikana alle 10 yksityistä yritystä on saavuttanut yhtä nopean kasvun kuin Tahitian Noni International ensimmäisen kuuden toimintavuotensa aikana.

2003
Kumulatiivinen myynti ylittää kahden miljardin dollarin rajan.
Siitä on palautettu jakelijoille palkkioina yli miljardi dollaria.

2004
Markkinoille tuodaan kymmeniä uusia tuotteita. Ne kaikki perustuvat nonikasvin keskeisiin osiin: hedelmiin, lehtiin ja siemeniin.

2008
Yritys saavuttaa merkkipaalun kun ylitetään 4 miljardia dollaria kumulatiivisessa myynnissä ja palautukset jakelijoille yltävät noin 2,1 miljardiin dollariin. Tämän lisäksi TNI on maksanut yli 100 miljoonaa dollaria ylimääräisinä boonuksina ja palkintoina.

2009
Neljästoista nykyaikainen tutkimus julkaistaan Tahitian Noni™ Original juomalle.

2010
TNI julkaisee neljä uutta juomaa – Tahitian Noni™: Pure, Family Grape, Family Mango-Passionhedelmä sekä Extra. Näiden uusien juomien avulla Tahitian Noni International jatkaa linjaansa alan johtavan yrityksenä. Yrityksenä joka tuottaa kallisarvoisimmat nonituotteet maailmassa.

Menestystarina lukuina.